Diskuse
Proč nás škola nenaplňuje?
Děkujeme za pochopení.
wandering star
Kdo tě v té škole drží násilím?
Přeruš na rok studium, jdi makat k lopatě nebo k pásu (na nic jiného pravděpodobně kvalifikaci nemáš), a potom se rozhodni, jestli chceš studovat dál nebo strávit zbytek života u lopaty. Naplňování je luxus, na který si musíš napřed vydělat. Podle Tvých řečí sis ještě nevydělal ani na slanou vodu.
bullterrier.se.smeje@seznam.cz
Máte částečně pravdu,
chodil jsem do školy 18 let, potom tolik kurzů a dalšího vzdělávání, že složka s certifikáty a osvědčeními má asi 3 centimetry, takže to mohu posoudit. Má částečně pravdu i ivabublan, že nejvíc se toho naučíte sám na konkrétních problémech a ostatní s úspěchem zapomenete. Ale školu bych jen nekritizoval, právě ta schopnost se učit se rozvíjí ve škole i na té nudné látce.
fix
i já
jsem ničil svou mladou, inteligentní, kreativní osobnost studiem na gymnáziu a mým snem bylo novinařit ve válečných oblastech a zachraňovat podvyživené černoušky. Nyní žehnám těm profesorům, kteří mě (samozřejmě nudně a ubíjejícím způsobem) dokopali k absorbování vědomostí, které jsem tehdy pokládal za zbytečné. Po studiu na VŠE se živím jako ekonom. Mám dvě děti, oba gymnazisty. Taky mají pocit, že jim škola nic nedává a že by měli realizovat svého génia jinde (např. syn by studoval pouze angličtinu). Ještě že máme doma rákosku po předcích.....
praveverka
Re: i já
Myslím, že jste se začal bát reality. Všichni jsou na mě zlý, nikdo nepochopí mého génia. Až budu mít děti, tak jim rákoskou ukážu, že mít sny je nesmysl že?
zdeseny obcan
rika se tomu flow
a jednim z pozadavku aby jste se do toho stavu dostal a udrzel je nebyt vyrusovan nikym a nicim a toho se ve skole nenajdete. Navic to ani neni vhodny zpusob jak se necemu systematicky ucit.
Pokud si chcete flow uzivat muzete se dat na programovani - tam je k tomu hodne prilezitosti a take podminky.
ivabublan
Re: rika se tomu flow
Programovani? Zrovna to je obor, ktery je to hodne o superspecializaci. Navic pokles platu v programovni po krizi cini 50% a snizeni poptavky o 85%. A nevim o tom, ze by mel programator nejakou supervlnost, prave naopak. Ti lepsi se hodne prizpusobuji normam a pravidlum, ti co bastli, tak bastli.....
eržabet
možnosti samostudia
Škola není jen pro ty "chytré" - učím se tam i sociálním dovednostem, jako například schopnost komunikace i s těmi, kteří se mi teď zdají "pod moji úroveň". A myslím si, že každá škola dává dostatek prostoru pro samostudium - pokud mám o něco skutečně zájem, tak i díky internetu mám volné pole působnosti..nebo na to potřebujete stále "berličku" v osobě učitele? I ten bude určitě rád, když jej nadaný žák - student překvapí, a "vysolí" na něj znalosti širšího záběru, než které má za povinnost dle osnov odučit..Co říkáte?
ivabublan
Re: možnosti samostudia
Popravde ja nevidim moc prostoru pro samostudium DIte prijde kolem 14te -15te ze skoly domu, vycerpano ze skoly, sedne k ukolum a je vecer. Sport, vecere. Nemuze snad studovat do noci a v jednom kuse. IMHO skolstvi mrha casem deti a deti se maji i hrat !
MacX
Školská dilemata
Škola je neefektivní, protože řeší spoustu problémů. 1. Úroveň a směrování žáků se nesmírně liší a zároveň nelze každému ušít výuku na tělo. 2 Mezi učitele by měli směřovat ti nejlepší, ve skutečností jsou učiteli spíš ti, kdo nemají na úspěšnou praxi. 3. Do vzdělání by se mělo investovat, ale ti, kdo rozhodují o investicích, nemají z investic do vzdělání žádný prospěch. Co by je tedy mělo motivovat? Dobrý pocit?:-)))
4. Zavedeme-li do vzdělání plně tržní principy, jeho kvalita se pravděpodobně poněkud zvýší (zdaleka ne k optimu), ale nebude přístupné pro všechny, zřejmě ani pro většinu.
ivabublan
Je to komplikovanejsi
>>> Otázkou zůstává, proč si většina učitelů, žáků ale i rodičů myslí, že život se má promarnit, přežít, v dospívání zahodit všechny sny a ideály, protože pro ty, kteří mají strach a netroufnou si mít odvahu, je život přece jen samé utrpení a neúspěch.<<<
- Ono je to komplikovanejsi. Souhlasim s Tebou, ze skola ma naprosto spatny system. Je mi 35 a pracuji jako stratgicky senior analytik, coz vyzaduje znacne znalosti. Muzu zodpovedne rict, ze skola mi dala 5% toho, co dnes umim. Zbytek jsem se naucil mimo skolu. Tech 95% casu, ktere jsem v skole a na domacich ukolech stravil povazuji za promarnene roky zivota.
ivabublan
Re: Je to komplikovanejsi
>>> Já si myslím, že život je o tom, abychom dokázali poznat naše dary, rozvíjeli je a následně je využili ke smysluplným věcem a své poznatky předali příštím generacím. Lidskost, tvořivost, osobní rozvoj, poznávání a příprava na život by přece měly být hlavním smyslem školy, ne? <<<
- ANO! Lec to tak neni a dloho nebude. Proc? Protoze mysleni lidi na to jeste nestaci.
praveverka
Do školy chodíš, abys byl společnosti
užitečný. Zvykáš si na povinnosti, odpovědnost, rozvh atd. Nikdo tě tam nedrží, venku je spousta sněhu a ležicích lopat.
fix
hmm
Úkolem školy je vzdělávat, nikoli naplňovat. Naplňovat se můžeš pak...
- Počet článků 213
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1364x
Více info na: www.mireknavrat.com