Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
WS

wandering star

24. 1. 2010 21:49
Kdo tě v té škole drží násilím?

Přeruš na rok studium, jdi makat k lopatě nebo k pásu (na nic jiného pravděpodobně kvalifikaci nemáš), a potom se rozhodni, jestli chceš studovat dál nebo strávit zbytek života u lopaty. Naplňování je luxus, na který si musíš napřed vydělat. Podle Tvých řečí sis ještě nevydělal ani na slanou vodu.

0 0
možnosti
B

bullterrier.se.smeje@seznam.cz

23. 1. 2010 18:37
Máte částečně pravdu,

chodil jsem do školy 18 let, potom tolik kurzů a dalšího vzdělávání, že složka s certifikáty a osvědčeními má asi 3 centimetry, takže to mohu posoudit. Má částečně pravdu i ivabublan, že nejvíc se toho naučíte sám na konkrétních problémech a ostatní s úspěchem zapomenete. Ale školu bych jen nekritizoval, právě ta schopnost se učit se rozvíjí ve škole i na té nudné látce.

0 0
možnosti
JN

fix

23. 1. 2010 16:06
i já

jsem ničil svou mladou, inteligentní, kreativní osobnost studiem na gymnáziu a mým snem bylo novinařit ve válečných oblastech a zachraňovat podvyživené černoušky. Nyní žehnám těm profesorům, kteří mě (samozřejmě nudně a ubíjejícím způsobem) dokopali k absorbování vědomostí, které jsem tehdy  pokládal za zbytečné. Po studiu na VŠE se živím jako ekonom. Mám dvě děti, oba gymnazisty. Taky mají pocit, že jim škola nic nedává a že by měli realizovat svého génia jinde (např. syn by studoval pouze angličtinu). Ještě že máme doma rákosku po předcích.....

0 0
možnosti
P

praveverka

23. 1. 2010 16:40
Re: i já

Myslím, že jste se začal bát reality. Všichni jsou na mě zlý, nikdo nepochopí mého génia. Až budu mít děti, tak jim rákoskou ukážu, že mít sny je nesmysl že?!!Rv

0 0
možnosti
LH

zdeseny obcan

23. 1. 2010 15:44
rika se tomu flow

a jednim z pozadavku aby jste se do toho stavu dostal a udrzel je nebyt vyrusovan nikym a nicim a toho se ve skole nenajdete. Navic to ani neni vhodny zpusob jak se necemu systematicky ucit.

Pokud si chcete flow uzivat muzete se dat na programovani - tam je k tomu hodne prilezitosti a take podminky.

0 0
možnosti
I

ivabublan

23. 1. 2010 16:29
Re: rika se tomu flow

Programovani? Zrovna to je obor, ktery je to hodne o superspecializaci. Navic pokles platu v programovni po krizi cini 50% a snizeni poptavky o 85%. A nevim o tom, ze by mel programator nejakou supervlnost, prave naopak. Ti lepsi se hodne prizpusobuji normam a pravidlum, ti co bastli, tak bastli.....

0 0
možnosti
AF

eržabet

23. 1. 2010 15:38
možnosti samostudia

Škola není jen pro ty "chytré" - učím se tam i sociálním dovednostem, jako například schopnost komunikace i s těmi, kteří se mi teď zdají "pod moji úroveň". A myslím si, že každá škola dává dostatek prostoru pro samostudium - pokud mám o něco skutečně zájem, tak i díky internetu mám volné pole působnosti..nebo na to potřebujete stále "berličku" v osobě učitele? I ten bude určitě rád, když jej nadaný žák - student překvapí, a "vysolí" na něj znalosti širšího záběru, než které má za povinnost dle osnov odučit..Co říkáte?;-)

0 0
možnosti
I

ivabublan

23. 1. 2010 16:23
Re: možnosti samostudia

Popravde ja nevidim moc prostoru pro samostudium DIte prijde kolem 14te -15te ze skoly domu, vycerpano ze skoly, sedne k ukolum a je vecer. Sport, vecere. Nemuze snad studovat do noci a v jednom kuse. IMHO skolstvi mrha casem deti a deti se maji i hrat !

0 0
možnosti
MB

MacX

23. 1. 2010 15:17
Školská dilemata

Škola je neefektivní, protože řeší spoustu problémů. 1. Úroveň a směrování žáků se nesmírně liší a zároveň nelze každému ušít výuku na tělo. 2 Mezi učitele by měli směřovat ti nejlepší, ve skutečností jsou učiteli spíš ti, kdo nemají na úspěšnou praxi. 3. Do vzdělání by se mělo investovat, ale ti, kdo rozhodují o investicích, nemají z investic do vzdělání žádný prospěch. Co by je tedy mělo motivovat? Dobrý pocit?:-)))

4. Zavedeme-li do vzdělání plně tržní principy, jeho kvalita se pravděpodobně poněkud zvýší (zdaleka ne k optimu), ale nebude přístupné pro všechny, zřejmě ani pro většinu.

0 0
možnosti
I

ivabublan

23. 1. 2010 15:05
Je to komplikovanejsi

>>> Otázkou zůstává, proč si většina učitelů, žáků ale i rodičů myslí, že život se má promarnit, přežít, v dospívání zahodit všechny sny a ideály, protože pro ty, kteří mají strach a netroufnou si mít odvahu, je život přece jen samé utrpení a neúspěch.<<< 

- Ono je to komplikovanejsi. Souhlasim s Tebou, ze skola ma naprosto spatny system. Je mi 35 a pracuji jako stratgicky senior analytik, coz vyzaduje znacne znalosti. Muzu zodpovedne rict, ze skola mi dala 5% toho, co dnes umim. Zbytek jsem se naucil mimo skolu. Tech 95% casu, ktere jsem v skole a na domacich ukolech stravil povazuji za promarnene roky zivota.

0 0
možnosti
I

ivabublan

23. 1. 2010 15:06
Re: Je to komplikovanejsi

>>> Já si myslím, že život je o tom, abychom dokázali poznat naše dary, rozvíjeli je a následně je využili ke smysluplným věcem a své poznatky předali příštím generacím. Lidskost, tvořivost, osobní rozvoj, poznávání a příprava na život by přece měly být hlavním smyslem školy, ne? <<<

- ANO! Lec to tak neni a dloho nebude. Proc? Protoze mysleni lidi na to jeste nestaci.

0 0
možnosti
P

praveverka

23. 1. 2010 15:02
Do školy chodíš, abys byl společnosti

užitečný. Zvykáš si na povinnosti, odpovědnost, rozvh atd. Nikdo tě tam nedrží, venku je spousta sněhu a ležicích lopat. Rv

0 0
možnosti
JN

fix

23. 1. 2010 14:50
hmm

Úkolem školy je vzdělávat, nikoli naplňovat. Naplňovat se můžeš pak...

0 0
možnosti
  • Počet článků 213
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1364x
Umírněně středový liberální demokrat a doktorský student na Katedře politologie FSS MU v Brně.

Více info na: www.mireknavrat.com