Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ve Vsetíně měl vyhrát Čunek

Osobně nejsem v KDU-ČSL dlouho (rok a půl) a byl jsem rád, že ti (podle mého názoru) největší mafiáni stranu před rokem opusili, ale dosud jsem se nevzpamatoval z toho, že Jiří Čunek nepostoupil do druhého kola ve volbě předsedy. Byl to pro mě šok, protože z těch čtyř kandidátů (Březina, Čunek, Svoboda, Šojdrová) jsem jej považoval za nejlepšího - z morálního a mediálního hlediska (známost a kontroverze jeho jména) - pravda, s odborností a mediální obratností je to horší - ale na tom se dá pracovat jednodušeji než na pokřiveném charakteru.

 


Ve Vsetíně měl vyhrát Čunek
Osobně nejsem v KDU-ČSL dlouho (rok a půl) a byl jsem rád, že ti (podle mého názoru) největší mafiáni stranu před rokem opusili, ale dosud jsem se nevzpamatoval z toho, že Jiří Čunek nepostoupil do druhého kola ve volbě předsedy. Byl to pro mě šok, protože z těch čtyř kandidátů (Březina, Čunek, Svoboda, Šojdrová) jsem jej považoval za nejlepšího - z morálního a mediálního hlediska (známost a kontroverze jeho jména) - pravda, s odborností a mediální obratností je to horší - ale na tom se dá pracovat jednodušeji než na pokřiveném charakteru.
Říkal jsem si - teď, když je čistý (25 let dozadu se nic nenašlo), tak budeme bojovat i za to, abychom svého (od Luxe nejlepšího) předsedu v očích veřejnosti očistili. Když do druhého kola postoupili Jan Březina a Cyril Svoboda, bylo už mi jedno, jak to dopadne - protože ani jeden nebyli v tu chvíli tím, koho by strana potřebovala. Pak byl zvolen Cyril a já si říkal - no, dobře - má dobré místopředsedy, zbavili jsme se Kalouska a je důležité jej (Cyrila) do voleb (tehdy říjen 2009) maximálně podporovat (a jeho kauzy s charitou a další prostě ignorovat).
Ve straně se začaly dít nějaké pozitivní kroky (teď vidím, že byly spíše jen kosmetické) a hodně u mě stoupl tím, že KDU-ČSL začala spolupracovat s Evropskou demokratickou stranou. A tak jsem záměrně přehlížel jeho mediální neobratnost (jak verbální, tak obsahovou), neřešil jsem jeho výstřelky, dále se nezajímal o minulé kauzy (katarský princ, odvolání Hybáškové, jeho bratra či aktuální soud s charitou), o jeho neoblíbenost mezi řadovými straníky, mezi voliči, jeho mírně arogantní přístup a další věci. Prostě šlo o tuto zemi a KDU-ČSL měla šanci, že ji povede správným směrem, tak jsem se pro kampaň nasadil.
Jen se teď ptám. Kolik bychom asi měli procent, kdyby byl předsedou Jiří Čunek? Vím - je to jen kdyby, ale já si myslím, že minimálně deset. A pak tu ještě zůstávájí další otázky. Proč si KDU-ČSL zvolila už jednou neúspěšného předsedu (který měl zřejmě navíc i velkou zásluhu na potopení jedinečného projektu - Čtyřkoalice). A nebyl Cyril Svoboda náhodou celou dobu nastrčeným trojským koněm m. Kalouska?

Říkal jsem si - teď, když je čistý (25 let dozadu se nic nenašlo), tak budeme bojovat i za to, abychom svého (od Luxe nejlepšího) předsedu v očích veřejnosti očistili. Když do druhého kola postoupili Jan Březina a Cyril Svoboda, bylo už mi jedno, jak to dopadne - protože ani jeden nebyli v tu chvíli tím, koho by strana potřebovala. Pak byl zvolen Cyril a já si říkal - no, dobře - má dobré místopředsedy, zbavili jsme se Kalouska a je důležité jej (Cyrila) do voleb (tehdy říjen 2009) maximálně podporovat (a jeho kauzy s charitou a další prostě ignorovat).

Ve straně se začaly dít nějaké pozitivní kroky (teď vidím, že byly spíše jen kosmetické) a hodně u mě stoupl tím, že KDU-ČSL začala spolupracovat s Evropskou demokratickou stranou. A tak jsem záměrně přehlížel jeho mediální neobratnost (jak verbální, tak obsahovou), neřešil jsem jeho výstřelky, dále se nezajímal o minulé kauzy (katarský princ, odvolání Hybáškové, jeho bratra či aktuální soud s charitou), o jeho neoblíbenost mezi řadovými straníky, mezi voliči, jeho mírně arogantní přístup a další věci. Prostě šlo o tuto zemi a KDU-ČSL měla šanci, že ji povede správným směrem, tak jsem se pro kampaň nasadil.

Jen se teď ptám. Kolik bychom asi měli procent, kdyby byl předsedou Jiří Čunek? Vím - je to jen kdyby, ale já si myslím, že minimálně deset. A pak tu ještě zůstávájí další otázky. Proč si KDU-ČSL zvolila už jednou neúspěšného předsedu (který měl zřejmě navíc i velkou zásluhu na potopení jedinečného projektu - Čtyřkoalice). A nebyl Cyril Svoboda náhodou celou dobu nastrčeným trojským koněm m. Kalouska?

 

Autor: Miroslav Návrat | neděle 8.8.2010 10:37 | karma článku: 9,05 | přečteno: 1123x
  • Další články autora

Miroslav Návrat

2019: Koho budu volit v evropských volbách a proč?

U nás Piráty. Jinde bych většinou volil ALDE. Za předsedu Evropské komise bych chtěl spíše sociálního demokrata Timmermanse než lidovce Webera.

24.5.2019 v 15:24 | Karma: 6,57 | Přečteno: 494x | Diskuse| Politika

Miroslav Návrat

2018: Koho bych volil ve druhém kole do Senátu?

Osobně jsem zastáncem toho, abychom si zachovali druhé kolo pro senátní volby. Každý občan má svobodnou volbu se ho účastnit, a pokud to nedělá, tak je to jeho problém.

12.10.2018 v 13:17 | Karma: 10,38 | Přečteno: 503x | Diskuse| Politika

Miroslav Návrat

Koho bych volil v senátních a komunálních volbách 2018?

Nechci vám říkat, koho máte volit. Ale mám potřebu přemýšlet nad tím, koho bych volil já. A z minulosti vím, že takové texty lidem pomohly v tom, aby se rozhodli nebo k volbám vůbec šli.

5.10.2018 v 22:58 | Karma: 8,84 | Přečteno: 411x | Diskuse| Politika

Miroslav Návrat

Nakonec Jiřího Drahoše. Proč?

Protože stejně jako většina občanů nechci, aby byl nadále prezidentem Miloš Zeman, zvlášť v roce 100. výročí naší republiky.

12.1.2018 v 14:01 | Karma: 23,55 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Politika

Miroslav Návrat

Volby 2017: Pozitiva a negativa

Co je na těchto volbách dobrého? Co je na nich špatného? Co z toho plyne? A budeme muset emigrovat, nebo to dopadne ještě dobře?

21.10.2017 v 22:36 | Karma: 18,55 | Přečteno: 1112x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

  • Počet článků 213
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1364x
Umírněně středový liberální demokrat a doktorský student na Katedře politologie FSS MU v Brně.

Více info na: www.mireknavrat.com